fredag 16. februar 2018

Bok 4 "Feelings - 2097" nesten ferdig!

Hvor kommer det engelske ordet feelings fra? Det er kommunikasjon mellom 1800-tallsverdenen til Bente, og Deep Learing-verdenen i 2097. Romanen hette Lengselen helt fram til da. Men en fransk mikrobiolog kommer på uventet besøk inn til ødemarka. Hun bruker ordet feelings. Dette tar Bente til seg, som et av de få engelske ordene hun kan. Da var det nødt til å bli slik at romanen endret navn.

Denne romanen, som er nummer fire i rekken, går mye mer i dybden av det indre livet til Bente. Nærmest et dypdykk for deg som leser. Læringskurven er bratt, ganske annerledes sånn det er for deg og meg.

Hvordan ville du tatt det hvis du ble mamma i løpet av en halvtime? Det er interessant å utforske et menneskes tankesett og følelsesliv, særlig i uventede situasjoner.

Jeg tror jeg vet hvordan romanen ender. Men aner at det kan bli annerledes enn planlagt. Noe vil bli veldig klart for deg, mens en ny usikkerhet kommer på banen, og leder til et ønske om å få vite hvordan dette går. For det er ikke bare å sette et stempel i panna på mennesker. Slik er det ikke.

Ingen av oss vet hvordan livet vil utvikle seg. Vi har bare antakelser og planer. For menneskene i Korketrekkerne er det også slik. Jeg kan planlegge aldri så godt. Men utviklinga kan gå veldig annerledes enn forventet. Så - nå er jeg spent på de siste ti sidene. Og gleder meg veldig til du kan få hånd om disse bøkene, og begynne egen lesing.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar